Curacao en schoonfamilie - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Kim Mutsaers - WaarBenJij.nu Curacao en schoonfamilie - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Kim Mutsaers - WaarBenJij.nu

Curacao en schoonfamilie

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 Oktober 2014 | Aruba, Oranjestad

Ongeveer een week voor vertrek werden de plannen van onze reis enigszins aangepast. Alex kreeg te horen dat bij zijn moeder weer kanker was geconstateerd, wat natuurlijk behoorlijk wat onrust heeft gebracht aangezien ze eerder al is behandeld voor borstkanker.
Dus Jamaica gecanceld, we blijven drie volle weken in Aruba om waar mogelijk te helpen met wat dan ook. Daarnaast wilde Alex zo snel mogelijk die richting op en is 5 dagen eerder vertrokken. Met dank aan ons reisburo dat alles supergoed heeft geregeld en alles heeft weten om te boeken zonder dat we hebben hoeven bijbetalen!
De 19e Alex naar Schiphol gebracht. Het weekend erna m'n koffer gepakt. Anderhalve dag nog gewerkt en toen was het woensdag 24 september zover: zelf naar Schiphol.

We hadden gereserveerd voor lang-parkeren op Schiphol, dus als eerste moest ik gaan rijden. Al een tijdje niet meer gedaan en ik ben met klamme handjes en knikkende knietjes achter het stuur gaan zitten. Veel te vroeg weggegaan (om 4:15 al terwijl ik pas om 6:00 kon inchecken), maar het is wel gelukt.
Met de shuttlebus ga je dan naar de vertrekhallen en daar stond ik een half uur te vroeg. Geeft niet, de tijd ging snel.
Ingecheckt, paspoortcontrole door. Ontbijtje scoren. Smerig broodje naar binnen gewerkt. Boarden om 8:00. Uiteindelijk een half uur vertraging ergens op gelopen, maar we zijn onderweg.
Rond 13:00 lokale tijd landen we in Curacao voor een tussenstop. Veel mensen gaan eruit en de mensen die doorvliegen naar Aruba worden voor ongeveer twee uurtjes in transit gestald. Prima. Beetje rondlopen, groot is het niet. Blik Arizona en busje Pringles naar binnen gewerkt en wachten maar...
Om 14:30 krijgen we mededeling dat er een kofferlaadwagentje tegen het vliegtuig is opgebotst - ja, dat lees je goed - en dat ze de schade moeten onderzoeken. WTF!
Om 15:00 zou het vliegtuig moeten vertrekken, om 16:00 weten we nog steeds niets.
Een uur later krijgen we te horen dat het vliegtuig niet kan vliegen en dat we ondergebracht gaan worden in hotels tot er meer informatie beschikbaar is... Veel mensen maken zich onwijs druk, er is veel rumoer in de hal, maar we kunnen hier weinig aan doen met z'n allen. Nachtje op Curacao it is.
Samen met nog 30 anderen worden we in taxi's naar Trupial Inn gebracht, een leuk hotel met laagbouw apartementjes in een tuin verspreid. We krijgen diner- en ontbijtvouchers en de volgende ochtend rond 8:00 zal er een update zijn.

Als een blok geslapen, lekker ontbeten en rond half 9 krijgen we te horen dat we om 12 uur vliegen. Iedereen blij. We staan met z'n allen al klaar met onze koffers. Taxi's brengen ons weer naar de luchthaven en daar checken we in. Aangezien wij pas na 11 uur weer in transit komen en er nog een gigantische rij achter ons stond om in te checken, leek 12 uur ons moeilijk haalbaar. En ja hoor! We vertrekken om 14:00... Maakt me geen meter uit, als ie maar gaat vandaag.
En dat doet ie. Twintig minuten later landen we in Aruba. Eindelijk!

Alex en zijn vader staan me op te wachten. Ik krijg een tasje met allerlei folders in mijn hand geduwd terwijl we het vliegveld verlaten.
Alex' ouders wonen in San Nicolas, ver verwijderd van het toerisme in Palm Beach en Oranjestad. Daar aangekomen wordt ik met zachte hand naar bed gestuurd om mijn jetlag uit te slapen. Alex' vader slaat meteen aan het koken. Eigenlijk heb ik helemaal geen slaap, dus ga ik mijn koffer maar uitpakken. Rond 19:30 willen mijn ogen niet meer open blijven en val ik in slaap.

Vrijdag 26 september.
In de middag komen er wat familieleden vanuit de Verenigde Staten en Alex' moeder vind het zonde als we de ochtend binnen zitten. Met andere woorden, ga iets doen!
In de buurt is Baby beach en Rodgers beach. De laatste is een schattig strandje waarvan het uitzicht een beetje verpest wordt door de olieraffinaderij. Baby beach heeft dat niet, dus gaan we daar even rondlopen.
Rond het middaguur gaan we richting huis om de familie te begroeten. Tante blijft in het huis. Neefje Stefan verblijft in een hotel.

De familie blijft tot zondag. Van Alex heb ik begrepen dat zijn ouders voor second opinion naar Curacao of Colombia gaan, maar wanneer precies is nog niet bekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Kim

Actief sinds 29 Dec. 2011
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 14222

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 15 Oktober 2014

Aruba

10 Mei 2014 - 17 Mei 2014

Noorse legenden

26 November 2013 - 29 November 2013

Luxemburgse Ardennen

19 Juli 2013 - 21 Juli 2013

L'Anvers!

28 Februari 2013 - 21 Maart 2013

Indochina

10 Augustus 2012 - 13 Augustus 2012

Luxemburg

13 April 2012 - 15 April 2012

Paris 2012

01 Februari 2012 - 23 Februari 2012

Maya-route

Landen bezocht: