Grensovergangen - Reisverslag uit Copán, Honduras van Kim Mutsaers - WaarBenJij.nu Grensovergangen - Reisverslag uit Copán, Honduras van Kim Mutsaers - WaarBenJij.nu

Grensovergangen

Door: kimmutsaers

Blijf op de hoogte en volg Kim

15 Februari 2012 | Honduras, Copán

Zoals beloofd het verslag van de afgelopen dagen:

Vrijdag 10 februari
Een heerlijke relaxte dag in het dorpje San Pedro aan het meer van Atitlan. Er is een boven- en onderdorp. Het bovendorp is voor de oorspronkelijke bewoners. Het onderdorp is wat meer toeristisch. Er zijn veel leuke restaurantje en cocktailbarretjes. De sfeer die er hangt is heel gezellig!

Zaterdag 11 februari
Vandaag richting Antigua gereisd. Dit is de oude hoofdstad van Guatemala, voordat Guatemala-City de hoofdstad werd. We hebben een mooi hotel in koloniale stijl met een tuin. Het ligt wel iets buiten het centrum, maar een beetje lopen kan geen kwaad.
We bezoeken de jade-fabriek met een klein museum. Leuk.

Zondag 12 februari
De hele dag in Antigua rondgelopen. De markt bezocht (niet spectaculair), het park voor 'chicken bussen' gezien (grappig) en goeie cappuccino gescoord (Fernando)! In de middag een hop-on-hop-off tour genomen door het stadje en toen hadden we het wel gezien. Het is een mooi stadje, maar binnen een dag heb je alles wel gezien wat er te zien valt.

Maandag 13 februari
De grens met El Salvador overgegaan. De reis gaat dwars door Guatemala-City, een van de grootste steden van Midden-Amerika.
De grensovergang verloopt op zich soepel tot we een patrouillepost tegenkomen en we weer een half uur terug kunnen rijden naar de grensovergang omdat we een briefje missen... Gelukkig stond er verder niets op het programma.
Het hotel bestaat uit huisjes in een grote tuin waar van alles leeft en krioelt en ook gewoon de kamer binnenkomt... Super! Een goede voorbereiding op de junglelodge over een paar dagen...

Dinsdag 14 februari
Valentijnsdag! Alle dames in de groep worden verrast met een roos van de reisbegeleider en snoepjes op onze stoelen van iemand uit de groep.
Vandaag de enige dag om El Salvador te verkennen, dus dat doen we dan ook gestaag. Als eerste bezoek we Joyas del Ceren, een maya-dorpje dat verrast werd door een vulkaanuitbarsting en bedolven is onder maar liefst 14 lagen as. Een beetje het Pompeii van Midden-Amerika met als verschil dat de mensen hier wel nog tijd hadden om te vluchten...
Hierna maken we een wandeling over de Cerro Verde N.P. langs een krater van de vulkaan Santa Ana.
Als laatste bezoeken we het tempelcomplex van Tazumal, waar veel invloeden van de Azteken en de Tolteken in de zien zijn.
Erg drukke dag zo, maar wel de moeite waard.

Woensdag 15 februari
Weer de grens over. Dit maal terug in Guatemala, om vervolgens anderhalf uur later de grens met Honduras over te gaan. Hier verblijven alleen vannacht en bezoeken dan morgen de tempels van Copan. Het stadje Copan is een lief dorpje boven op een heuvel.

• 16 Februari 2012 - 15:05

Marcella:

Hola Kim,
    Met interesse lees ik je verslag.
    Wij hebben 3 weken voor jullie dezelfde reis gemaakt, ook met Igor.
    Leuk hoe jij het ervaart.

Nog mooie dagen toegewenst.

Groetjes, Marcella