Laatste dagen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Kim Mutsaers - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Kim Mutsaers - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Door: kimmutsaers

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 Februari 2012 | Mexico, Playa del Carmen

donderdag, 16 febuari
De ruines van Copan bezocht. Zeer indrukwekkende ruines. Niet groot, maar heel gedetailleerd. Bijna alles wat men van de Mayas weet is aan de hand van opgravingen en hieroglieven van Copan. Ook is de nationale vogel, de macaw papegaai, teruggebracht naar het park. Deze mega-papegaaien maken de ingang onveilig met een hoop kabaal :-)
Na het bezoek aan de ruines gaan we terug richting Guatemala om daar een nacht te verblijven in een jungle-lodge van Hacienda Tijax. Mooie houten huisjes in een mangrove bos. Wij hebben een huisje aan het water (inclusief vleermuisjes aan het dak!).

vrijdag, 17 februari
De ochtend vrij om het terrein van Hacienda Tijax te ontdekken. Er is een tuin met een aantal hangbruggen. Erg spannend!
In de middag naar Flores. Onderweg gaan we grens van een provincie over, waar een fruitcontrole bij hoort... Iedereen uit de bus en er wordt in de tassen geknepen of we fruit bij ons hebben. Tja...

zaterdag, 18 februari
Een hele vroege start: om 5:00 vertrekt de bus naar de ruines van Tikal zodat we daar als een van de eersten rond half 7 zijn. De ruines zijn verspreid in een natuurgebied waar veel dieren loslopen (apen, slangen, spinnen en soms ook jaguars). De ruines waren in de mist gehuld wat een erg mysterieus effect gaf. De mooiste die we gezien hebben!
De middag/avond in Flores. Eilandje rondgelopen (20 minuten) en gegeten bij een archeologisch restaurant, waar een deel van de opbrengst gebruikt wordt voor werkzaamheden aan opgravingen.

zondag, 19 februari
We verlaten Guatemala en trekken Belize in. Voor een dagje maar, morgen zijn we al weer weg. Mooi hotel, lekker zwembad. Jammer dat we van het land zelf weinig meekrijgen. Er schijnt een grote groep Amish te wonen in Belize, die we onderweg dan ook veelvuldig tegenkomen!

maandag, 20 februari
Weer terug in Mexico! Na een busrit van 10 uur en een grensovergang zijn we rond 18:00 in Playa del Carmen, de laatste bestemming van deze reis.

dinsdag, 21 februari
Om het af te leren, toch nog een bezoek aan de ruines van Tulum gebracht. Mooie tempels aan het strand, maar toeristisch overlopen.
Beetje over het strand en de boulevard gestruind en de koffer gereorganiseerd. Morgenmiddag weer richting huis!

Een onvergetelijke reis waarin we onzettend veel indrukken hebben opgedaan van de Maya-cultuur.

• 21 Februari 2012 - 23:01

Charlie:

Very Very nice chick :) Klinkt al een geweldige reis, ben benieuwd naar de rest van je foto's! Snel een date plannen als je weer terug bent. Have fun nog heel ff :) Xx Charlie

• 01 Maart 2012 - 14:44

Paul:

Amish? In Zuid-Amerika? Zo leer je nog eens wat. Fruitcontrole! Wat gebeurde er als je fruit bij je had dan?