Spetterende eerste dag - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Kim Mutsaers - WaarBenJij.nu Spetterende eerste dag - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Kim Mutsaers - WaarBenJij.nu

Spetterende eerste dag

Door: kimmutsaers

Blijf op de hoogte en volg Kim

02 Februari 2012 | Mexico, Mérida

18:00 lokale tijd (7 uur eerder dan in Nederland) landen we met twee uur vertraging in Cancun, Mexico, na zo´n veertien uur vliegen en een tussenstop in Varadero, Cuba. Na de paspoortcontrole, koffer ophalen, bagagecheck en verzamelen van de groep stappen we de bus in voor een busrit van bijna twee uur naar ons eerste hotel in Valladolid. Hier verblijven we maar één nacht. We hebben onze spullen neergegooid en zijn in coma gegaan tot een uurtje of vijf...
Donderdag gaan we als eerste naar Chichen Itza, de eerste Maya-tempel die we bezoeken deze reis. We zijn er vrij vroeg zodat er nog bijna geen toeristen lopen en we rustig foto´s kunnen maken en alles op ons gemak kunnen bekijken. In de loop van ons bezoek wordt het steeds drukker en we zijn heel blij dat we wat eerder vertrokken zijn. Het geeft toch een bijzonder gevoel als er niet veel mensen omheen lopen.
Na Chichen Itza nemen we een frisse duik in Cenote Ik-Kil, een waterbron. Niet verwacht, maar het was echt een beleving ook al was het water koud... De bron zelf is heel mooi en de duik was welkom, want de zon was inmiddels aardig aan het branden.
Na de lunch met live-muziek bezoeken we het klooster van Izamal. Dit stadje kenmerkt zich door de geelgeschilderde gebouwen en wordt hierdoor ook wel ´gele stad´ genoemd. Een deel van het klooster schijnt gemaakt te zijn van een oude Maya-tempel die daar ooit heeft gestaan.
Na het bezoek rijden we door naar Merida. Wederom voor één nacht... Wel een heel mooi hotel met internetmogelijkheid dus meteen kans voor een verslag! :-)
Vandaag was in ieder geval een goed begin van de vakantie!

• 03 Februari 2012 - 08:12

Charlie:

Jaaaaaa, daar is het eerste verslag! Leuk meid, ik moet elke dag wel ff aan je denken hoor :)
    Mooie foto's, we want more! Ga lkkr genieten, ik kijk uit naar de rest!
    XX Charlie

• 03 Februari 2012 - 10:43