Veel tempels - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Kim Mutsaers - WaarBenJij.nu Veel tempels - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Kim Mutsaers - WaarBenJij.nu

Veel tempels

Door: kimmutsaers

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Februari 2012 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Vrijdag
Bezoek aan het Mayadorp Muna. Daarna de ruines van Uxmal. Een exentrieke gids verteld ons over de ruines en de mystiek ervan evenals het spirituele van de Mayas. Daarna vrije tijd om de piramide te beklimmen. Dat ging op zich makkelijk... het afdalen was een stuk minder prettig... 70 treden ontzettend steil naar beneden is niet goed voor je hart.
Avond in Campeche, een leuk koloniaal stadje aan de kust.

Zaterdag
Met de bus richting Palenque, waar we twee nachten zullen blijven. Onderweg de ruines van Edzna bezocht. Mooi complex waar bijna geen toerist komt terwijl het wel de moeite waard is.
Lunch aan de Golf van Mexico. Heerlijke garnalen!

Zondag
De ruines van Palenque bezocht. Een erg indrukwekkend tempelcomplex waar een aantal ruines nog begroeid zijn met jungle en waar je brulapen op de achtergrond hoort. Wat kunnen die beestjes een lawaai maken!
Daarna een jungletocht die niet echt spectaculair was, meer een heftige boswandeling. Veel klimmen.

Maandag
De watervallen van Misol Ha en Agua Azul bezocht onderweg naar San Cristobal de las Casas. Mooi om te zien. Lange bergtocht.

Volgende verslag vanuit Guatemala!

• 07 Februari 2012 - 13:36

Sylvia:

Klinkt goed! Kijk nu al uit naar je volgende verslag.
    Geniet!

• 07 Februari 2012 - 14:25

Cobi:

hoi kim, mooi daar! wel druk programma geloof ik. maar je wilt ook wel wat gezien hebben. hier behoorlijk koud en misschien elfstedentocht (heb je misschien als gehoord) groetjes

• 08 Februari 2012 - 18:51

Saar Krook: